כאשר מוצב בפני הנהג תמרור עצור מוטלות עליו שתי חובות: חובת עצירה וחובת מתן זכות קדימה. נהג המבחין במרחק בלתי מוערך על ידו התקרבות של כלי רכב במהירות בלתי מוערכת על ידו , אינו רשאי להיכנס לצומת בטרם כלי הרכב המתקרבים לצומת יחלפו על חזיתו. אם מסומן קו עצירה בצומת על הנהג לעצור את המכונית לפני קו העצירה בלי קשר לתנועה בכביש ואין הנהג רשאי לעצור במקום שלדעתו שדה הראיה מספיק טוב. במקרה בו לא מסומן קו עצירה בצומת על הנהג לעצור במקום בו יוכל לראות את התנועה היטב בדרך החוצה ולתת זכות קדימה לרכב אחר הנכנס לצומת. כאשר מוצב בפני הנהג תמרור תן זכות קדימה מוטלת עליו חובה אחת – לתת זכות קדימה לרכב אחר הנכנס לצומת מכביש אחר או הבא אל הצומת. נהג המואשם באי עצירה מוחלטת למרות תמרור עצור המוצב לפניו בכביש, יוכל לצאת זכאי מכל אשמה במשפט תעבורה אם יוכיח כי נסע אחרי מכונית שעצרה לפני קו העצירה. נהג אינו חייב לעצור פעם נוספת, אפילו במקרה שבו העצירה בוצעה מאחורי רכב המסתיר את הנעשה בדרך החוצה, שכן העצירה מתבצעת בקרבה מספקת לקו באופן שיש בו כדי למלא אחר תכלית העצירה. אולם נהג העוצר לפני מעבר חציה וכעבור כמה מטרים מוצב מולו תמרור עצור וקו עצירה, חייב לעצור שוב עצירה מלאה. נהג אשר לא עצר עצירה מוחלטת למרות שלפניו הוצב תמרור עצור יקבל דו"ח קנס מסוג ברירת משפט, ואילו נהג שלא קיים את חובת מתן זכות קדימה (במקרה של תמרור "עצור" או "האט") יוזמן למשפט. יש לציין כי אי מתן זכות קדימה היא אחת העבירות בגינן ניתן לפסול רישיונו של נהג פסילה מנהלית. תהיה זו הגנה טובה במשפט תעבורה אם הנאשם יוכיח כי לא היה קשר עין רצוף בין השוטר למכונית בשעת ביצוע העבירה. כאשר השוטר שנכח במקום לא מציין ולא זוכר את המרחק ממנו הבחין בביצוע העבירה הוא בעצם מונע מבית המשפט להשתכנע כי ממרחק נקודת תצפיתו ניתן היה להבחין בביצוע העבירה. שוטר צריך לערוך סקיצה בה מצויינים: א) נקודת התצפית שלו ב)שדה הראיה שלו לעבר המקום הרלוונטי לביצוע העבירה ג) העדר כל מפגע בשדה הראיה |